مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 آذر 1400 ساعت 10:052021-11-28سياسي

مداحی در مراسم ترحیم از رسالت اصلی تذکر فاصله گرفته است 


قزوین رییس کانون مداحان شهرستان قزوین گفت:درحال حاضر وضعیت مداحی در مراسم ترحیم از رسالت اصلی خود که عرصه تذکر است فاصله گرفته و بیشتر به زبان حال صاحبان عزا پرداخته می شود.

- محمود امامی در گفت وگو با خبرنگار مهر با اشاره به نحوه برگزاری مراسمات ترحیم اظهار کرد: در حال حاضر وضعیت مراسم ترحیم از رسالت اصلی خود که عرصه تذکر است فاصله گرفته و بیشتر به زبان حال صاحبان عزا پرداخته می شود.

وی ادامه داد: این در حالی است که پندیات و روضه خوانی از جمله مباحثی است که بزرگان دین به آن تاکید دارند و امروز مهجور واقع شده است.

رییس کانون مداحان شهرستان قزوین اذعان کرد: در خصوص موسیقی همراه با مدح نیز باید گفت که اگر موسیقی نی سبب ارتباط معنوی بین صاحبان عزا شود از دیدگاه من مشکلی در مرثیه خوانی ایجاد نمی کند اما همراه شدن مرثیه عزا با سایر سازهای موسیقی از جمله دف خارج از سبک مدح بوده و بیشتر شکل تجمل گرایی دارد.

وی بیان کرد: در حال حاضر استفاده از اشعار فاقد محتوا بسیار رایج شده که در خصوص این مسئله ورود جدی متولیان امر به ویژه سازمان تبلیغات حائز اهمیت است و بهتراست در این خصوص محتوای مناسب نیز توسط متولیان تولید شده و در اختیار مداحان قرار بگیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مداحی در مراسم ترحیم از رسالت اصلی تذکر فاصله گرفته است 

مداحی در مراسم ترحیم از رسالت اصلی تذکر فاصله گرفته است